Jimmy + William Morris Agency

jimmy__slipp_jimmy

Produsent for Slipp Jimmy fri, Lars Hellebust, har landet en avtale med amerikanske William Morris Agency for å selge filmen internasjonalt. Nyheten kommer kort tid etter at filmen er tatt ut til Filmkritikeruken under filmfestivalen i Cannes. Hellebust uttaler til Side2 at han er svært fornøyd med at William Morris Agency har tatt filmen siden den delen av byrået kun tar inn mellom fem og ti filmer i året.

I forbindelse med at Slipp Jimmy fri og tre andre norskeproduserte filmer er tatt ut til filmfestivalen i Cannes har Kulturdepartementet og Norsk filminstitutt gjort en ekstraordinær bevilgning øremerket til å markedsføre filmene på festivalen. Langfilmene Slipp Jimmy fri, Uro og Den brysomme mannen får 250.000,- kroner i profileringsstøtte, mens kortfilmen Sniffer mottar 75.000,- kroner. «Når vi har en så enestående mulighet til å markedsføre norsk film internasjonalt, må vi gjøre en ekstraordinær innsats», sa Trond Giske da han presenterte satsingen. Side2 har mer.

Kommentarer

Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2013 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.