Qvisten gjør REMA

lokkebiff_news

Rasmus A. Sivertsen har regien på Qvisten Animations seneste reklamefilm for REMA 1000. Lokkebiff er første film i en serie om Pål og familien hans. Produksjonen er heldigital; selve filmen er gjort i 3D dataanimasjon, basert på 2D storyboards. Resultatet kan du se her. Making of kan du se her.

«Vi synes filmen er et bra eksempel på bruk av animasjon i reklame. Det er story og karakterene som driver filmen og ikke tekniske fiffigheter og effekter, som man ser i mange reklamer. Etter de innledende møtene med McCann og Rema 1000, så vi muligheten til å gjøre en state of the art animert reklame. Vi brukte mye av vår klassiske 2D bakgrunn under produksjonen. Alle layouts ble håndtegnet og collour keyet før vi bygde settene. Vi lagde også et 2D animert storyboard, fysiske dukkemodeller som mal for de digitale modellene, skuespiller referanser for animatørene. Animatørene fikk nok tid til å legge det lille ekstra i bevegelsene. De animerte under ett sekund om dagen. Noen av settene er så kompliserte at det tok over ni timer å rendre én frame», sier regissør Rasmus Sivertsen i Qvisten Animation.

Team hos Qvisten Animation:
Regissør: Rasmus Sivertsen
Co regissør/ AD: Endre Skandfer
Prod.koordinator: Christina Solli
Produsent: Ove Heiborg

McCann-teamet har bestått av:
AD: Kjetill Nybø, Stian Johansen
Tekstforfatter: Carina Laurhammer, Janne Lysø
Konsulent: Monika Augustsson
Prosjektleder: Kirsten Thorkildsen/Heidi Holmen
Byråprodusent: Monica Skaar

Kommentarer

Beste reklame hittil i år

LOKKEBIFF <3
Powered by eZ Publish™ CMS Open Source Web Content Management. Copyright © 1999-2013 eZ Systems AS (except where otherwise noted). All rights reserved.